leadership photoMám tu čest pracovat s některými z největších myšlenkových vůdců naší doby. Při každém setkání se od nich něco naučím a (snad) častěji se učí také oni ode mne. Rozsah odborných znalostí, které moji klienti mají, je obrovský: prodej, leadership, management, komunikace, strategie, marketing, finance, emoční inteligence, inovace, rozvoj vztahů, abych vyjmenoval jen některé.

Nedávno jsem dostal otázku, jestli existuje něco, co mají všichni společné. Zajímavá otázka. (Mám rád dobré otázky.) A tady je můj názor:

Z hlediska osobnostních vlastností, vzdělání a odborných zkušeností tvoří myšlenkoví lídři, se kterými pracuji, nebo se kterými jsem se setkal, nesmírně různorodou skupinu. Jsou mezi nimi absolventi MBA na Harvardu i ti, které vyhodili ze střední školy. Introverti i extroverti. Akademičtí pracovníci, výkonní ředitelé i zakladatelé úspěšných firem. Jsou to vřelí lidé i brutálně upřímní analytici.

Mezi vlastnosti, které mají všichni, patří:

1) Všichni jsou neuvěřitelně chytří. V některých případech až děsivé inteligentní. Ať už je to výsledkem jejich hvězdného vzdělání, životních zkušeností nebo kombinace obojího, inteligence rozhodně patří ke společným rysům všech myšlenkových vůdců.

Einstein_citat_2 2) Všichni jsou velmi zvídaví. Přirozená zvídavost nám v dospělosti velmi často slábne. Přitom děti jsou nesmírně zvídavé. Autoři a myšlenkoví lídři, které znám, bývají zvídaví téměř jako děti. Neustále pokládají otázky, s chutí čtou, učí se novým věcem. Někteří z nich svou zvýšenou zvědavost zaměřují pouze jedním směrem, na svůj obor a svou práci. Jiní mají širší záběr, zajímají se o celou škálu oblastí a mají zvláštní schopnost čerpat ze zdánlivě nesouvisejících disciplín postřehy, které jsou relevantní pro jejich práci.

3) Všichni jsou doslova vášnivě zapálení pro svou práci. I když budete neuvěřitelně chytří i zvídaví, což je samozřejmě lepší, než nebýt ani chytrý, ani zvídavý, musíte přidat ještě třetí klíčový prvek, a tím je vášeň. Nemůžete ji předstírat (a pokud ano, je to téma pro zcela jiný rozhovor). Každý myšlenkový vůdce, který jím skutečně je, má neuvěřitelnou vášeň pro to, co dělá a jak jeho práce ovlivňuje ostatní. Někteří z nich doslova mění svět, jiní vyvinuli modely a metody, které pomáhají lidem efektivněji prodávat, obchodovat, řídit nebo vést. Někteří z nich mají hluboké znalosti v oblasti financí a podnikání. Obor jejich znalostí není důležitý, ale zapálení pro věc rozhodně ano.

Při hledání odpovědi na opravdu dobrou otázku, jsem tedy dospěl k tomuto závěru: inteligence, zvídavost a vášeň jsou základní vlastnosti autorů a myšlenkových vůdců. Tyto tři charakteristiky však nejsou automatickou zárukou úspěchu (je mi líto, i já bych chtěl, aby to bylo tak jednoduché). Nemít je však jednoznačně představuje překážku, kterou jsem ještě neviděl někoho překonat. Pokud se chystáte investovat čas, energii a úsilí na to, abyste se stali myšlenkovými vůdci, zamyslete se nad tím, do jaké míry platí tyto tři charakteristiky právě pro vás.

O AUTOROVI
Peter Winick má více než dvacetileté zkušenosti a pracoval s celou řadou myšlenkových vůdců. K tomu založil a vedl několik společností zaměřených na poradenství a profesní rozvoj. Žije v New Yorku a má dvě děti. Další informace naleznete na www.thoughtleadershipleverage.com

Tagy: Vedení, prodej výkon, Komunikace, Host Příspěvek, inovace, Thought Leadership, Peter Winick, myšlenkový vůdce, myšlenkový lídr, myšlenkový leadership.

Co dělá dobrého myšlenkového lídra?