Mám tu čest pracovat s některými z největších myšlenkových vůdců naší doby. Při každém setkání se od nich něco naučím a (snad) častěji se učí také oni ode mne. Rozsah odborných znalostí, které moji klienti mají, je obrovský: prodej, leadership, management, komunikace, strategie, marketing, finance, emoční inteligence, inovace, rozvoj vztahů, abych vyjmenoval jen některé.
Nedávno jsem dostal otázku, jestli existuje něco, co mají všichni společné. Zajímavá otázka. (Mám rád dobré otázky.) A tady je můj názor:
Z hlediska osobnostních vlastností, vzdělání a odborných zkušeností tvoří myšlenkoví lídři, se kterými pracuji, nebo se kterými jsem se setkal, nesmírně různorodou skupinu. Jsou mezi nimi absolventi MBA na Harvardu i ti, které vyhodili ze střední školy. Introverti i extroverti. Akademičtí pracovníci, výkonní ředitelé i zakladatelé úspěšných firem. Jsou to vřelí lidé i brutálně upřímní analytici.
Mezi vlastnosti, které mají všichni, patří:
1) Všichni jsou neuvěřitelně chytří. V některých případech až děsivé inteligentní. Ať už je to výsledkem jejich hvězdného vzdělání, životních zkušeností nebo kombinace obojího, inteligence rozhodně patří ke společným rysům všech myšlenkových vůdců.
2) Všichni jsou velmi zvídaví. Přirozená zvídavost nám v dospělosti velmi často slábne. Přitom děti jsou nesmírně zvídavé. Autoři a myšlenkoví lídři, které znám, bývají zvídaví téměř jako děti. Neustále pokládají otázky, s chutí čtou, učí se novým věcem. Někteří z nich svou zvýšenou zvědavost zaměřují pouze jedním směrem, na svůj obor a svou práci. Jiní mají širší záběr, zajímají se o celou škálu oblastí a mají zvláštní schopnost čerpat ze zdánlivě nesouvisejících disciplín postřehy, které jsou relevantní pro jejich práci.
3) Všichni jsou doslova vášnivě zapálení pro svou práci. I když budete neuvěřitelně chytří i zvídaví, což je samozřejmě lepší, než nebýt ani chytrý, ani zvídavý, musíte přidat ještě třetí klíčový prvek, a tím je vášeň. Nemůžete ji předstírat (a pokud ano, je to téma pro zcela jiný rozhovor). Každý myšlenkový vůdce, který jím skutečně je, má neuvěřitelnou vášeň pro to, co dělá a jak jeho práce ovlivňuje ostatní. Někteří z nich doslova mění svět, jiní vyvinuli modely a metody, které pomáhají lidem efektivněji prodávat, obchodovat, řídit nebo vést. Někteří z nich mají hluboké znalosti v oblasti financí a podnikání. Obor jejich znalostí není důležitý, ale zapálení pro věc rozhodně ano.
Při hledání odpovědi na opravdu dobrou otázku, jsem tedy dospěl k tomuto závěru: inteligence, zvídavost a vášeň jsou základní vlastnosti autorů a myšlenkových vůdců. Tyto tři charakteristiky však nejsou automatickou zárukou úspěchu (je mi líto, i já bych chtěl, aby to bylo tak jednoduché). Nemít je však jednoznačně představuje překážku, kterou jsem ještě neviděl někoho překonat. Pokud se chystáte investovat čas, energii a úsilí na to, abyste se stali myšlenkovými vůdci, zamyslete se nad tím, do jaké míry platí tyto tři charakteristiky právě pro vás.
O AUTOROVI
Peter Winick má více než dvacetileté zkušenosti a pracoval s celou řadou myšlenkových vůdců. K tomu založil a vedl několik společností zaměřených na poradenství a profesní rozvoj. Žije v New Yorku a má dvě děti. Další informace naleznete na www.thoughtleadershipleverage.com
Tagy: Vedení, prodej výkon, Komunikace, Host Příspěvek, inovace, Thought Leadership, Peter Winick, myšlenkový vůdce, myšlenkový lídr, myšlenkový leadership.